صعود به قلل الوند و کلاغ لان

بنام خدا-طبق برنامه قبلی قرار بود در روز های 7-9 شهریور برنامه صعود به قله شاهو کرمانشاه را داشته باشیم .البته اکثر بچه های گروه بدلیل مسافرت ومشغله هلای دیگرنمی توانستند در این صعودحضور داشته باشند .اما تصمیم گرفتیم با وجود تعداد کم این سه روز تعطیلی اواخرتابستان را از دست ندهیم.اما یک روز قبل از حرکت خبر رسید که بدلیل درگیری که در منطقه پاوه رخ داده بود نیروهای امنیتی هرگونه صعود رابه شاهو ممنوع کرده اند.!!!!(خدایا!در کوه را هم به روی آدم می بندند!!!!).بنا بر این تصمیم بر این شد که صعود به الوند همدان را جایگزین کنیم که البته تهیه بلیط همدان هم در این روزهای تعطیلی کار راحتی نبود.

چهارشنبه 1386/6/7

ساعت 6:15 بعداز ظهر جمع پنج نفره ما (سجادعابدینی-علی حبشی-سعید موسی پور-امین خلیلی و من{به سرپرستی سجاد} ) با اتوبوس به سمت همدان حرکت کردیم وبعد از 12-13ساعت خستگی و بی خوابی  مسافرت با اتوبوس ساعت 6:40 صبح فردا در ترمینال همدان بودیم.

پنج شنبه86/6/8

بعدازکمی توقف و پرس وجوبه سمت عباس آباد-آبشارگنجنامه رفتیم.تعطیلی سه روزه تعداد زیادی از مردم را به آنجا کشانده بود.بالاخره ساعت8:30  از کنار آبشار گنجنامه به سمت بالا حرکت کردیم.مسیر در ابتدا پاکوب و بسیار ساده است.اما گرمای آفتابی که رفته رفته  بیشتر هم می شود کمی آزار دهنده است..بدلیل اینکه ما کمی دیر به همدان رسیدیم جمعیت زیادی را که امروز را برای صعود به الوند انتخاب کره اند را در مسیر صعود نمی بینیم..و شاید به همین دلیل و نا آشنایی با مسیر به جای حرکت به سمت مسیر پاکوب و ساده ای  که  شیب زیر پناهگاه  را دورمی زند مسیرمستقیم و پر شیب را انتخاب کرده و به سمت بالا حرکت کردیم که همین موضوع باعث خستگی بیشترو کندی حرکت ما شد .به هر ترتیب ساعت11:00به پناهگاه یا بهتر بگویم:"مجتمع کوهستانی میدان میشان "در ارتفاع حدود 2700 متری رسیدیم. توقف ما در پناهگاه و خوردن صبحانه و چای و گپ و گفت با کوهنوردان زیادی که در حال استراحت یا برگشت از قله بودند کمی طول کشید ساعت 12:30 در هوایی گرم به سمت قله حرکت کردیم.پناهگاه دوم را در چند قدمی پشت سر گذاشتیم و از مسیر پاکوب و از کنار آبی که از تخت نادر سرچشمه می گیرد به صعود خود ادامه دادیم و با گذر از دشتی سبز و مرتع گوسفندان به گردنه منتهی به قله رسیدیم.قصد ما این بود که ابتدا به قله الوند و بعد از آن به قله کلاغ لان صعود کنیم.اما چون اشتباها از مسیر پاکوب مستقیما به سمت مسیر کلاغ لان  حرکت کرده بودیم صعود قله کلاغ لان را در اولویت قرار دادیم.بعد از توقفی کوتاه در کنار پناهگاه کلاغ لان به سمت قله حرکت کردیم.بعد از گذر از شیبی نسبتا تند به پای قله کلاغ لان که همچون برجی سنگی خودنمایی می کرد رسیدیم.مسیر در این قسمت دست به سنگ و نسبتا مشکل بود.بنا بر این با احتیاط این قسمت از مسیر دست به سنگ را پشت سر گذاشته ساعت  3:30 بعد از ظهر به بالای قله (حدود3400متری) کلاغ لان رسیدیم.البته قله اصلی کمی دورتر و د رفاصله ای کم از ما قرار داشت که به علت زمان کم و خطر مسیر دست به سنگ به آن صعود نکردیم.بعد از خوش و بش و عکس گرفتن های روی قله که نیم ساعتی طول کشید به سمت پایین حرکت کردیم..پایین رفتن از مسیر سنگی کلاغ لان هم همانند بالا رفتن احتیاط و آرامش خاصی را می طلبد.ساعت 4:30 کنار پناهگاه کلاغ لان رسیدیم..هدف بعدی صعود به قله الوند بود.در اینجا علی حبشی ترجیح داد با ما صعود نکندو پایین منتظر ما بماند.بنا بر این با توجه به زمان کمی که مانده بود با سرعت بیشتری به سمت قله حرکت کردیم.و با صعود ا زمسیری  جالب ساعت  5:15 بعد از ظهر به قله 3450 متری الوند رسیدیم.قله سنگی زیبایی که عکس گرفتن هم بر پهنای کم آن مشکل بود.بعد از کمی توقف روی قله با توجه به ناریکی تدریجی هوا به سمت پایین قله پیش رفتیم.و بعد از ملحق شدن به علی حبشی و کمی استراحت مسیر پایین را در پیش گرفتیم.ساعت 7:30به پناهگاه رسیدیم.و بعد از  استراحت و تماشای مناظر اطراف و خوردن شام شب را در پناهگاه میدان میشان سپری کردیم.

جمعه86/6/9

ساعت 4:30 بیدار شدیم.صبحانه گرمی  خوردیم و ساعتی بعد به سمت پایین حرکت کردیم.صبح جمعه جمعیت زیادی از مزدم شهر را به سمت طبیعت جذب کرده بود.از مسیر پاکوب و از کنار خانواده ها و کوهنوردانی که قصد صعود داشتند به سمت پایین ادامه مسیر دادیم.ساعت 7:00 به پایین رسیدیم .و به ترمینال همدان رفتیم.اما بدلیل اینگونه به هیچ عنوان به علت ترافیک مسافر ایام تعطیل امکان تهیه بلیط اتوبوس نبود مجبور شدیم تا ظهر مشغول گشت زدن در شهر همدان و بازدید ا زآرامگاه بابا طاهر شویم.بعد از ظهر از همدان به اراک رفتیم واز آنجا به زحمت در دو گروه با اتوبوسهای تهران-اهواز راهی اهواز شدیم.صبح روز شنبه به اهواز رسیدیم.

سربلندو پیروز باشید!!!

گزارش:موسوی

شايد...

سلام. خوش باشيد و صعاد( صيغه مبالغه بر وزن فعال به معنای بسيار صعود کننده) برای سجاد: سجاد عزيز اينم ايميل٬ نه اينکه قبلا نمي نوشتم٬ چرا می نوشتم شايدشما توجه نکردی! من منتظر عکس هام. راستی يه چيزی اين هفته رفتم دماوند جاتون واقعا خالی بود ميگی نه؟ برو گزارشش رو بخون. خلاصه اينکه يکی رو از دور ديدم خيلی شبيه تو بود!!!! تو دماوند نبودی٬ بودی؟

احسان سالاروند

سلام تبريک ميگم بابا يه ندا به ما هم ميدادی من و محمد هم قراره روز چهارشنبه بريم الوند اميدوارم هميشه موفق باشيد سجاد خان ميام . همين روزا ميام

عباس

سلام خدا قوت طرفای ما هم بيايد من تو ما مي شيم.. قبول نداری با هم شروع می کنيم با هم منتظريم

دايی علی

سلام . وب لاگ دکتر فرید عباسی دزفولی با آدرس زیر راه اندازی شد www.mountainmedicine.blogfa.com

کلماتی از يک کوهنورد

دوست عزيزم سلام .... خيلي خوشحالم كه بازم فرصتي پيش اومد تا براي شما بنويسم ... خوشحالم كه تونستم بازم بيام به كلبت بعد از حدود چند روزی که رفتم تفتان و گزارشم رو درج کردم فرصت نشد به شما بگویم چون موقع آپ کردنم مواجه شد با صعودی دیگر به دماوند خوب الان هم اومدم عذر خواهی کنم هم به شما بگویم آپ جدیدی در مورد دماوند شده خوشحال ميشم اگه بفهمم نوشته هامو خوندي .... و خوشحالتر وقتي نظرتو بخونم منتظر حضور زیبا رنگت هستم تا بعد آرزومند آرزو های شما ...... مرتضی صالحی

فکر کنم برای شما نوشته بودم اگر تفتان نبودم با شما می آمدم ها خوب گزارشتون رو کامل خوندم خيلی برنامه عالی بود اش کاش می تونستم بيام ولی حيف

سيف اله موسوی-اوکسين

گزارش قشنگی بود. ما از گروه شما اطلاعات زيادی نداريم.واقعا حيف نيست گروههای آزاد کوهنوردی يه شهر اونم اهواز که از اين حيث فقيره از هم بيخبر باشن؟

کلماتی از يک کوهنورد

اول اینکه خیلی خوشحالم از اینکه یک بار دیگه به وبم اومدی و از اینکه یک بار دیگر حضور در وبلاگتون من رو بسیار خوشحال شدم ببخشید من 15 روزی رفته بودم ماموریت دسترسی به اینترنت نداشتم خواهرم به جای من تولد خودش و تولد من رو توی وبلاگ من جشنی گرفته و از اینکه شما رو خبر نکرده من عذر می خواهم الان اومدم دو تا چیز بگم اولا نماز روزه های شما مورد قبول حضرت حق دوما عید سعید فطر رو پیشا پیش به شما تبیرک عرض می کنم و سوما با تولدی کوچک در وبلاگم آپ هستم ببخشید کسی تا الان شما رو خبر نکرده ولی اومدم با عرض پوزش از شما دعوت کنم به وبلاگم برای مشاهده آپی که خواهرم برام کرده خوب تا سلامی دیگر بدرود

منى به هر دو عالم ...............دورم منما زخويش يك دم بنگر ز گنه چه تيره روزم ...........چون شمع به درگهت بسوزم باشد كه نظر كنى به حالم ...............بخشى به عنايتت كمالم يادى زغريب بى نوا كن ..................از لطف, تو درد من دوا كن مسكين به در تو دردمند است............دل خسته و زار و مستمند است سلام خوبی اندیشه ها همچون باران مرغان رنگارنگ بر سرم ریختند تماشای اب و رود و دریا به خصوص غروب ها و شب ها خیال را بیدار می کنند.و همه ی خاطره های خفته را بر پا می دارد چه دامنی می کشد خیال! "دکتر علی شریعتی" من هم به نوبه خودم شهادت حضرت علی (ع) بزرگ مرد تاریخ اسلام رو به شما و خانواده محترم تسلیت عرض می کنم

سلام خوبی می دونی چه خبر هست خبر جدید دارم آپ کردم نمی خوای طرفای من بیای بدو بدو آپ کردم آپـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم بدون در کلبه کوچک من به رویت باز هست و همچنان منتظر حضور مصفا بخش شما در کلبه خودم هستم در نگاه کسی که پرواز کردن نمی داند هر چه اوج بگیری کوچکتر می شوی. وقتی زمزمش می کنم خودم هم امیدوارمیشم هم آروم چه کسی می داند که تو