گزارِش صعود به دنا قله قاش مستان

اعضای شرکت کننده در این صعود :

حسین هاشمی اصل- مجتبی خواجه گیری- علی مهربانی-احسان مهربانی

تاریخ صعود:٢۴-٢۵-٢۶مرداد ماه

قله قاش مستان با ارتفاع 4550 متر واقع در رشته کوه دنا بلندترین قله ی این رشته کوهه که در استان کهکیلویه و بویر احمد و در 100 کیلومتری یاسوج در نزدیکی روستای خفر یا پادنا  قرار داره.

٢۴/۵/٨٧

حرکت ما از اهواز ساعت 19:30 بود.البته چون ما با ماشین شخصی رفتیم خیالمون راحتتر بود.ولی اگر می خواستیم با اتوبوس بریم یا باید به یاسوج یا به اصفهان میرفتیم که به سمیرم برسیم.چون نزدیکترین شهر به روستای خفر شهرستان سمیرم و از اونجا به خفر کمتر از یک ساعت راهه.

مسیر حرکت ما از ایذه به دهدز ولردگان وبعدش از یک جاده میانبر به مال خلیفه بود. تا به سه راهی (یاسوج–سمیرم-لردگان) رسیدیم.از اینجا به طرف سمیرم حرکت کردیم بعد از 10-15کیلومتر به دو راهی( سمیرم-بی بی سیدان) رسیدیم.به بی بی سیدان (که ابشار زیبایی داره)رفتیم و شب(البته 4:30دیگه صبحه) رو اونجا خوابیدیم.صبح روز جمعه من  علی واحسان رفتیم سمیرم دنبال حمودی(حسین هاشمی )که شب قبل از تهران به اصفهان و بعد به سمیرم اومده بود.

٢۵/۵/٨٧

ابشار سمیرم هم که جای تعریف نداره ابشار بلند وزیبایی که خیلی سر سبزه ،ولی افسوس که پنجشنبه وجمعه ها برای مجردها آبشار ممنوعه.البته واسه برا درهای مجرد منعی نداره! خلاصه.....

بعد از برگشتن به بی بی سیدان ما به طرف خفر حرکت کردیم که حدودا نیم ساعت طول کشید.روستای خفر در نقشه بن بسته و بعد از اون آبادی دیگه ای وجود نداره،روستایی سرسبزو پر از باغ های سیب.

ساعت حرکت ما از روستا به پناهگاه 1:30 بود تا اونجا حدودا 3 ساعت راه بود،که اولش از باغ های سیب رد شدیم و بعدش هم مسیرتا خود پناهگاه پاکوب بود.ما تقریبا 5 عصر پناهگاه بودیم .خیلی هم شلوغ بود چون 15 نفر از جهرم و4 نفر هم از یاسوج اونجا بودند.

٢۶/۵/٨٧

حرکت به سمت قله ساعت 5:٣٠صبح شنبه بود به علت اینکه ما راهنما نداشتیم همراه با  گروهها ی  دیگر حرکت کردیم مسیر حرکت ما از کناره جوی آبی بود که به باغها میرفت و ما رو هم تا رسیدن به یخچال همراهی کرد .عبور از یخچال یک مقدار وقتگیر بود.که اگه کرامپون و عصا داشتیم راحتر بود.از اینجا بود که بین ما و بقیه گروهها فاصله افتاد قله از ینجا معلوم نبود ولی سمت چپ ما قرار داشت.دو راه وجود داشت یکی راه سمت راست که مسیرو دور میزد و اون یکی حرکت در راستای قله که کوتاهتر و پر شیبتر بود که قله مورگل در سمت راست ما ، این مسیرو انتخاب کردیم.از اینحا به بعد هم مسیر پاکوب بودتا خود قله.!

خلاصه ما ساعت١٢:۴۵ به قله رسیدیم از اونجا روستا و قله های دیگه مثل قلل سه قپه درسمت چپ پیدا بود .قله حوض دال که در روبرویمان بود به دلیل غبار الود بودن هوا مشخص نبود.لذت رسیدن به قله با ماندن ۴۵دقیقه ای روی قله دوچندان شد.ساعت ١٣:٣٠به سمت پایین  حرکت کردیم که بدلیل شیب زیاد کمی سخت بود و احتیاط بیشتری رو میطلبید ما هم طلبه!!ساعت١۶:٣٠ به پناهگاه رسیدیم.بعد از یک استراحت کوچکولو در  نهایت به سمت روستا راهی شدیم.ساعت ١٧از پناهگاه حرکت کرده و با عبور از باغهای زیبا و فرح بخش سیب ساعت ١٩به استقبال آبگوشتی که دست پخته خانم و آقای مهربانئ بود در حسینیه ی روستا(محل اسقرار ما)رفتیم تا شب رو هم همونجا بخوابیم.البته ما که تا صبح از صدای الاغ مجنون همسایه نخوابیدیم.!!

٢٧/۵/٨٧

صبح بعد از  گشتی در روستا  ازمسیر یاسوج به اهواز اومدیم.جای همه بچه هایی که نبودن تو رودخونه ای که ما شنا کردیم خالی بود...

گزارش:مجتبی خواجه گیری

خاکسار

سال نو برشما مبارک باد سال خوب و شادی همراه با سلامت برای شما وخانواده محترمتان آرزو دارم

جهانگرد

سلام من بعد از چند سال برگشتم اهواز و با گروهها آشنایی چندانی ندارم ممنون میشم نحوه عضویت و شرکت در برنامه ها رو برام توضیح بدید

سالنامه كوهنوردي سيمرغ

با سلام * نمايندگي سالنامه سيمرغ در استان خوزستان انديمشك كوي فرهنگيان خ امير كبير سمت ريل آهن پ ۵۴.آقاي جعفري. تلفن:۰۹۱۶۳۴۷۱۵۷۸-۰۶۴۲۴۲۳۰۶۵۱

جرفی

برنامه خیلی سخت و جون داریه[وحشتناک] تبریک میگم که موفق به فتح قله شدید[لبخند] من به همراه گروه کوهنوردی آپادانا(رادمنش و دکتر عباسی) به این قله رفتیم اونم بدون راهنما که مقداری از وقتمون صرف گشتن به دنبال قله تلف شد بلاخره در فاصله 20متری قله رویت شد[کلافه] لطفا به وبلاگ من سر بزنید و نظر بدید http://jorfi.blogfa.com جـــــــــــــرفــــــــــــی1 [گل][گل][گل]

درود بر همه کوهنوردان و همه تیم های کوهنوردی که تو این نظر خواهی شرکت دارند[چشمک] درود ویژه به آقای خاکسار[لبخند] راستی یه ایراد، وبلاگ شما بسیار زیبا ولی حیف که عکس نداره عکس بذارید[گریه] بدرود[خداحافظ] http://jorfi.blogfa.com جـــــــــــــرفــــــــــــی1 [گل][گل][گل]

محمد

سلام چه جالب منم قبل از ماه رمضون با تیم آپادانا رفته بودیم دنا که فقط خودمو سرپرست تیم تونستیم قله رو بزنیم گرازشش هم تو وبلاگمه تشریف بیارید ببینید

سلام، عجب مطلب باحالی گذاشتی... [لبخند] ____[قلب] ________[خجالت] ____________[چشمک] ________________[ماچ] آپم... آپم... آپم... با آبشار شیوند آپم ____________[خجالت] ________[قلب] ____[چشمک] [لبخند] کاش میدونستم کی میخوای بیایی...

تبریک میگم منم قبل از ماه رمضون دنا بودم واقعا قله قاش مستان قله پدر و مادر داره هم عکس و هم گذارش در موردش نوشتم تشریف بیارید و خوشحالم کنید راستی با مطلب نقاشی های من: قسمت سوم آپم لطفا هر چه زودتر بیایید و طرح هامو ببینید

محمد

سلام با مطلب همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی همراه با پرواز بادبادکها شرکت فولاد خوزستان... آپم خوشحال میشم تشریف بیارید و نظر بدید[قلب] دوست داشتید آپ کنید؟[نیشخند]

سلام با دو مطلب <<خانوادگی چشمه شیرین>> و <<صعود به ارتفاعات تنوش-ایذه>> آپم بدو بیا که آخر نشی[چشمک]